CONSELLS

·Si sols entrenar dur, tant és que facis peses al gimnàs, et machaques en classes d’spinning o practiques algun esport en grup, no només has de nodrir les cèl·lules del seu cos perquè es desenvolupi i es mantingui. També li has d’aportar al teu cos l’extra que necessita per cobrir la despesa per l’esforç que li suposa la pràctica esportiva.

·Encara que per descomptat, depenent del tipus d’esport que practiques i dels teus objectius teva alimentació ha de ser diferent. Com imaginaràs algú que es prepara per ser campió de culturisme no ha d’alimentar-igual que algú que prepara una marató. Mentre que el culturista necessita més proteïnes per “alimentar” els seus músculs el maratonià necessita més hidrats de carboni d’alliberament lent que li permetin mantenir aquest esforç tan prolongat.

·A més és molt important que aprenguis a “sincronitzar” la teva alimentació amb la teva rutina d’exercici perquè de veritat li puguis treure partit. Has d’aprendre quant de temps has de deixar passar entre el menjar i l’entrenament. Quins són els aliments que has d’evitar si vas a entrenar o quals et poden donar l’energia que necessites per enfrontar la teva entrenament.

·Estar ben hidratats és fonamental perquè el nostre organisme funcioni bé. I quan entrenem la hidratació és encara més important. Mentre entrenem perdem aigua, així que ens hem de hidratar abans, durant i després de l’exercici.

·I la resta d’hàbits també són importants en una bona nutrició esportiva. Has d’evitar l’excés d’alcohol, substàncies estimulants i el tabac.