Entrevista a Albert Pedro

Entrevista a Albert Pedro

En aquest apartat hem entrevistat a Albert Pedro, professor de  Biologia a l’Institut Antoni Pous i Argila. El considerem un expert en temes de nutrició..

 

Hola bon dia Albert! Nosaltres hem fet una pàgina web relacionada amb l’esport i l’alimentació i voldríem per completar l’apartat de nutrició fer-te una entrevista sobre dubtes que tenim sobre la nutrició sana.

 

Primerament una de les grans preguntes que circula per les xarxes és: Que és més important l’esport o l’alimentació.

Considero que les dues coses són importants, d’entrada una alimentació adequada és molt bona pel cos i fer exercici també.

Hi ha un mite que sempre hem sentit dir que diu: Consumir carbohidrats per les nits engreixa. És veritat?

Al respecte sobre menjar carbohidrats o no, depèn, per exemple si és a les nits ens hauríem de preguntar; Que fem després de menjar-ne (Referint-se a activitat física). Generalment a les nits és té que reduir tot el menjar, ja que es tindria una digestió pesada.

Un dels nutrients importants en una dieta saludable es el ferro, la gent pregunta quin és l’aliment amb més base de ferro (llenties???).

Possiblement l’aliment que més aporti ferro sigui la carn, però això no significa que en determinats aliments d’origen vegetal no hi hagui ferro. Però la carn és l’aliment que trobo amb més base de ferro, en concret la carn vermella però no es pot consumir en excés.

Una família mitjana espanyola fa 3 menjars el dia, però a vegades es recomana fer-ne 5. Quantes ens aconsellaries tu?

Jo recomanaria menjar-ne 5 i repartir-les de tal manera: el de matí a primera hora que la majoria de gent necessita realitzar alguna feina o activitat és important esmorzar bé, després un altre esmorzar a mig matí, dinar, berenar i per últim un sopar que no sigui massa carregós.

Quantes són les calories recomanables per: nens, adults, homes i dones.

És difícil determinar quan són les recomanables, ja que per sexe és diferent, per edats és diferent i per activitat és diferents. No és el mateix un esportista que pugui estar entrenat 4-5 dies a la setmana que una persona que faci una feina que estigui tota l’estona a seguda. Però més o menys podríem anar per les 2000 calories diàries. Però depèn de molts factors per determinar quantes serien recomanables per cada cas.

És veritat que per aprimar hem de deixar de consumir carbohidrats el 100%?

El que hauríem de fer és no eliminar del tot un nutrient sinó adequar-nos a les necessitats que tenim i el que està clar és que si volem aprimar-nos hem d’ingerir menys calories que les que necessitem sempre que estigui controlat.

És recomanable fer-se vegetarià? El nostre cos pot sofrir algun problema per aquest canvi de dieta?

Jo el que diria que hauríem d’estar en compte amb les dietes vegetarianes o veganes sense controlar ens podrien faltar aminoàcids essencials. Possiblement amb aquesta dieta ens estiguem estalviant molt de colesterol, ens estalviaríem molts problemes en l’àmbit de l’aparell cardiovascular. Però és té que controlar molt la dieta perquè podrien faltar aminoàcids i no podríem fabricar una sèrie de proteïnes i tindríem una deficiència a nivell del nostre cos.

L’esmorzar és l’àpat més important del dia? Si és així quin seria l’esmorzar ideal?

Possiblement l’esmorzar si sigui l’apat mes important ja que en aquell moment necessitem una serie de nutrients que ens permetin “arrencar el dia”. Per determinar com seria un esmorzar ideal tenim que tenir en compte l’activitat que durem a terme despres d’esmorzar

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *